Jakost hlavní cíle politiky jakosti v souvislosti s normou ISO 9001:2000
Měříme pro Vás vysoké napětí
přístrojovými transformátory pro venkovní a vnitřní aplikace, speciálními transformátory, senzory a výkonovými transformátory
Politika jakosti uplatňovaná ve společnosti KPB INTRA s.r.o.
Společnost KPB INTRA s.r.o. se svým různorodým sortimentem přístrojových transformátorů se stále více zaměřuje na individuelní potřeby a požadavky tuzemských i zahraničních zákazníků. Po založení naší společnosti dosahujeme relativně stabilních ekonomických výsledků.
V náročných podmínkách současného trhu však nemůžeme do budoucna s naším dosavadním vnitřním i vnějším systémem práce postačit. Musíme se zdokonalit zejména v komunikaci s našimi tradičními, novými i potenciálními zákazníky, abychom v následných kontraktech plně uspokojili jejich očekávání i jejich potřebu a vytvořili takové procesní podmínky, aby naše kvalita byla plně pod kontrolou a bylo dosaženo trvalého zlepšování.
Naše nabízené výrobky i technické služby musí operativně sledovat požadavky zákazníků a dosahovat vysoké technické úrovně. Hodláme postupovat systematicky podle plánů rozvoje, které detailněji zahrnují dílčí etapy a jejich konkrétní cíle.
V dnešní době se již nelze spoléhat a omezovat pouze na tuzemský trh. Proto je životní nutností, v zájmu rozvoje naší společnosti, se co nejlépe prezentovat nejen na tuzemském ale zejména na zahraničních trzích a postupně tam získávat důvěru domácích zákazníků v naše produkty. Na tuto propagační činnost pak úzce navazují činnosti spojené se schvalováním našich přístrojových transformátorů, zahájení a postupné zvyšování obchodu na těchto trzích.
Jako hlavní podpůrný, obchodními trhy ve většině případů našeho oboru vyžadovaný, prostředek je soustavné budování a zlepšování systému managementu jakosti podle novelizované normy ISO 9000:2000. Úkolem všech zaměstnanců společnosti je podílet se na účelném a citlivém budování a zlepšování tohoto systému. Záleží pouze na nás jakým způsobem dokážeme využít vědomostí a zkušeností předcházejících generací, které jsou zevšeobecněny v již citované normě. Hlavním účelem budování a zlepšování systému managementu jakosti je maximální využití vědomostí a zkušeností obsažených v normě ISO 9000:2000 a povznášet tak systematicky naší společnost na kvalitativně vyšší úroveň.
Očekávám, že systém managementu jakosti dokáže například měřitelným způsobem hodnotit rychlost vyřízení zakázek a uplatnit opatření ke zlepšování nebo sníží počet neshodných výrobků jak uvnitř společnosti, tak i u zákazníků. Dále také zavést sledování zmetků, stížností a reklamací zákazníků takovým způsobem, aby byly stanoveny příčiny a následně uplatněny metody k zlepšování.
Informační páteř v naší společnosti tvoří IS LCS Hélios. Jedná se o další podpůrný prostředek našich rozvojových cílů, který úzce navazuje a doplňuje systém managementu jakosti. Tento informační systém je velice tvárný a otevřený z pohledu uživatele. Každý jeho uživatel je tedy povinen se aktivně podílet na co nejefektivnější implementaci a využívání všech nabízených možností tohoto IS.
Jako další podpůrný prostředek úspěšného rozvoje společnosti je snaha o systematické a účelné rekonstruování a udržování stávajících provozů našeho areálu na vysoké technické úrovni. Účelem je postupné vytvoření a následné udržování vysoce kvalitního technického, technologického, pracovního a sociálního prostředí. (výstavba a uvedení do provozu nové epoxidárny, rekonstrukce dílny montáže, vytvořením skladových prostor nebo rekonstrukce pracoviště oddělení kontroly).
Při budování systému musíme především uplatnit:
Systematický kontakt s našimi zákazníky, abychom realizovali nejen jejich specifikované požadavky v poptávkách, objednávkách a souvisejících specifikacích nebo konstrukčních výkresech, ale abychom také shromažďovali zkušenosti s uplatněním našich výrobků v jejich provozních podmínkách. K tomu budou více využívána programová setkání s vybranými zákazníky a nejrůznější formy marketingového průzkumu.
- Pružnější reagování na zákaznické informace a systémové vyřešení jejich připomínek, námětů a problémů a tím poskytnout zákazníkovi jistotu, že naše výrobky splňují všechna kriteria kvality.
- Důsledné využití aplikovatelných závazných a zákonných předpisů pro dodávky a pro vytvoření procesních podmínek.
- Stanovení přesnějších kritérií pro jednotlivé výrobní operace v technologických postupech a v pracovních instrukcích.
- Účinnější využití personálních počítačů a naší sítě k uplatnění důležitých procesů.
- Stanovení náročnějších kritérií pro naše dodavatele a důsledným řízením nákupu ovlivňovat jejich procesy směrem k vyšší kvalitě. Prosadit, aby zavedli a prokázali vlastní systém managementu jakosti.
- Zpřesnění odpovědnosti, pravomocí a organizačních postupů jednotlivých zaměstnanců, pokud se týká zajištění shody s požadavky v prodejních, nákupních, kontrolních a dalších procesech, zajistit, aby naši firmu neopustil jediný výrobek, jehož parametry nejsou ve shodě s požadavky zákazníka.
- Zdokonalení pracovního prostředí a vybavení, aby byly vytvořeny vhodné podmínky pro fungování procesů, při čemž hlavní důraz klademe na pořádek na pracovištích, preventivní údržbu zařízení, měřících přístrojů, pomocných přípravků, nástrojů a forem.
- Postupné pozvedání kvalifikace, zručnosti a znalostí našich zaměstnanců ve vztahu k jakosti odváděné práce
Od našich zaměstnanců očekáváme plnou podporu naší politiky jakosti, zejména:
- Aktivně se na svém pracovišti zapojit do spolupráce s vedením společnosti při vytváření systému managementu jakosti.
- Usilovat o zdokonalení vnitřní komunikace, poskytovat jednatelům společnosti náměty na zlepšování procesů i výrobků, aktivně se na zlepšování podílet a pracovními výsledky vyjádřit svou sounáležitost s cíli naší společnosti. Je nutno pracovat s vědomím, že na výsledek práce jednoho pracovníka navazuje práce dalšího a každá neshoda způsobuje společnosti ztráty. Soustavné odstraňování příčin chyb je nejúčinnějším nástrojem v prevenci problémů a ve zlepšování procesů.
- Za hlavní měřítko výsledků naší organizace považovat spokojenost našich zákazníků, založenou zejména na přesném a dokonalém provedení našich výrobků a služeb, na plnění a zkracování dodavatelských termínů, neprodleném řešení zákazníkova přání, na rychlém řešení reklamace nebo stížnosti, v reprezentativním vystupování a v příznivých cenách.
- Aktivně zdokonalovat své znalosti a zručnosti, účastnit se aktivně plánovaných školení a podřídit se plně organizačním pravidlům, úkolům a dílčím cílům, které stanoví jednatelé společnosti.
Vedení se zavazuje vytvořit zdroje pro vybudování, udržení a zlepšování systému managementu jakosti a to podporou vybavení pracovišť a pracovního prostředí, organizačním uspořádáním, definováním odpovědností, pravomocí, poskytnutím potřebného vzdělávání a výcviku, podmínek pro získávání informací a účinným řízením k zajištění dílčích cílů systému managementu jakosti. Vedení bude rovněž systémově přezkoumávat prvky týkající se jakosti a vhodným způsobem ovlivňovat procesy tak, aby docházelo k systémové eliminaci neshod a zdokonalování procesů.
Vybudování systému managementu jakosti dle výše uvedené normy je náročný úkol, kterým však již prošla řada společností. Výsledkem však bude vyšší stupeň fungování naší organizace a udržení pozice na tuzemském a především zahraničním trhu, v němž je dnes systém managementu jakosti v řadě případů komerční nezbytností.
Ing. Robert Knápek
ředitel a jednatel společnosti